19 mars 2010

Jaha...

Mmmm... jaja, gomorrn antar jag...
Inte sovit bra inatt. Var så slut efter gårdagen att jag valde att VILA omkring halv 8 tror jag hon va. Men nääääädå. Mezza somnar såklart. Vaknar till efter ett par timmar, tar en cigg, och lägger mig igen. Sen femtielva rundor springandes mitt i natten.

Igår... Ja, hur gick det då?
Jag fick träffa en läkare... Den läkaren som kommer vara min. Inget mer hattande hit och dit.
Pratade sjukskrivning och mediciner.
Gillade honom. Helt okej läkare. Hoppas mitt första intryck håller i sig bara :)

Men... ja, han hade såklart INTE kollat igenom min journal tillräckligt mycket för att va säker på om han ville ge mig adhd-medicin...
Tji fick jag på den!
Han sa dock att han förstått att andra läkare bara hafsat fram nån medicin utan att riktigt kolla vad som stått i journalen... och han ville inte göra samma fel.

Sjukskrivning till maj nångång. Dvs tills nästa gång vi ska ses...
Vad jag inte fattade var däremot om han tänkte läsa journalen innan den träffen, eller om jag helt sonika får vänta ännu längre på beslut...
Känns lite som: jag har ju väntat 10 år, varför då inte några månader till???
Men, jo! Det spelar roll! För just nu är varje dag en kamp och jag känner ju att jag knäcker mig mer o mer i utbrändheten... inte av sånt jag gör eller omgivningen... det hade varit lätt att skippa. Nej, det är min egen hjärna som tar knäcken på mig!
Rast! Lugn! Slowmotion! Det är vad jag behöver.

Skippar Seroquel pga ingen verkan + att jag gått upp lite.
Han skrev recept på magmedicin som jag måste ha... slipper man betala dyra cash för det...
Men annars då?
Jag har inget, verkligen INGET som jag kan ta vid behov.

Han frågade om Ataraxen... jag sa att då får jag ta 7-8st för att ev bli lite mindre stressad... Han sa: men då somnar du väl?
Nej, jag gör ju inte det! 15-20 Atarax, DÅ somnar jag... och det är verkligen inte alls bra.

Fick hans mailadress...så nu har jag mailat min enorma läkemedelslista till honom...

Gaahhh... hahaha *asg*
Vet ni vad jag hittade i min väska när jag kom hem????
haha... på nåt sätt har jag varit så uppe i pratandet, så jag stoppade med HANS fler-fliks-block! Såntdär man skriver smålappar på med... asså inget hemligt block eller så. bara tomma blad.

PINSAMT! Så jag skrev i mailet till honom att jag va lessen för det...verkligen inte meningen!

1 kommentar:

  1. Hoppas att han verkligen läser igenom din journal till nästa gång ni ses så att du slipper vänta ytterligare på det.

    Kram.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!