6 februari 2010

Gamla funderingar

Jag skriver ibland ner lite saker som jag inte publicerar just då. Detta är ett sånt inlägg.

Jag såg en video på youtube för inte allt för länge sen.
(
HÄR)
Det var om borderline.
En sak som skrevs i texten på videon har verkligen fastnat i min skalle. Det är att dom som har borderline känner så mkt mer. Alla känslor blir extrema. Svämmar över.
Kärlek gör så vansinnigt ont och är så vansinnigt underbart.
Ett elakt ord får en att vilja ta livet av sig för man står bara inte ut.
Lessenhet är aldrig bara litegrann. Det skriker i kroppen.
Ja, alla känslor verkligen SKRIKER. Det är så svårt att förklara.
Man kanske skulle kunna jämföra det med att en planerad träff med en vän, som inte dyker upp, är lika smärtsamt som om en familjemedlem dör.

Kan folk fatta att det kan vara så?
Jag tror inte det. Jag tror ingen som inte har just denna egenskapen att känna så, kan förstå.
Men det gör i vilket fall som helst livet så ofantligt mycket svårare att leva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!