1 februari 2010

Del 6 Avgiftningen

9 juli -09
Snurrar mig ut från avdelningen. Måste. På besök på annat sjukhus. Sitter och väntar på annan doktor. Det är Vingligt. Golvet är inte så stilla som jag önskar och utsikten är lite för högt uppifrån. Sitter och rycker i spasmer med vanliga människor. Känner mig udda och jag vill bara krypa under täcket.

9 juli -09
Vibrerar mig fram i korridoren. Rastlöst vankande. Myror i armar ben mage rygg. Trött på detta. Trött så in i helvete. Hatar abstinensen mer än tabletterna men tänker inte gå tillbaka till dem iallafall. Vill aldrig mer gå igenom detta igen och därför stannar jag kvar. Jag stannar här tills stormen är ut-riden.
Tycker om liknelsen med stormen. För liksom stormens piskande, får avgiftningen mig att tappa balansen, vingla och darra som ett asp-löv. För att inte tala om den inre mentala stormen.

9 juli -09
Säga vad man vill, men jag är less på att bo med knarkare och alkisar. Det må vara att jag missbrukar, men jag vill inte bo med missbrukare för det.
Jag vill hem... Hem till en lägenhet får man kan prata om annat än knark piller och alkohol. Annat än dumma erfarenheter eller olika behandlingshem.
Slippa gå omkring med försiktighet för att inte kliva i piss spya eller snorkråkor. Jag skulle kunna slicka rent golvet hemma utan att bli äcklad, efter mitt besök här.
Man blir minsann härdad på avgiftning.
Det ska bli totalt underbart att duscha utan inneskor... Underbart att kunna gå omkring barfota... Shit vad jag kommer njuta av att vara hemma när jag kommer härifrån! Sanslöst!
Jag har varit här en månad nu... Det är länge... För länge... Jag vill laga mat, jag vill se på vettig tv, jag vill ställa mig på balkongen mitt i natten och ta en cigg i mån-ljuset... Det är verkligen: Borta pest, hemma bäst...

13 juli -09
Ja! Idag blir det... Hem!!! 33 dagar har jag varit här. Nu äntligen är jag klar!
Visst har jag gott om abstinens fortfarande... Men jag får iallafall vara HEMMA!
Väntar bara på recept och sjukskrivning. Sen drar jag. Och jag tänker INTE komma tillbaka :) Nu startar livet

1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!