31 januari 2010

Pust...

Nu har jag slagit upp alla latinska anatomiska saker, som vi ska kunna i Fysiologin, på internet, skrivit ut bilder och fyllt i dom med namn på skelett, muskler, organ, blodsystem osv... Allt på latin.
Jag har svårt med nya språk, men eftersom jag pluggade omvårdnad på gymnasiet känner jag igen en hel del. I gymnasiet var vi inte tvugna att kunna så mkt på latin, men jag är idag glad att jag präntade in det ändå. Så det är en del nytt och en del gammalt.

Tid har det iallafall tagit! Suttit 3 timmar nu, men tagit lite bloggpauser :P

Nästa sak är egentligen Celler och Vävnad, men det har jag lite koll på och dessutom behöver jag kolla igenom nästa grej som vi ska gå igenom imorrn på kursen.

Känner mig usel för att jag inte fokuserat så mkt på spanskan. Men eftersom den inte har lektioner, så känns det som att jag har lite mer tid. Och första uppgiften ska inte va inlämnadförrän i mitten av februari.

1 kommentar:

  1. hej.. behöver du hjälp med anatomin så vet du var du har mig.. annars är jag rätt värdelös. puss kram P

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!