30 januari 2010

Gomorron!

Ja gomorron på er!
Vaknade och steg ur sängen...KALLT!!!
Hu!

Vanligtvis har vi väldigt varmt i vår lägenhet... och nu de senaste dagarna har vi inte kunnat vädra eller öppna heller eftersom fönstrena är igensnöade och vi vill inte allt ska rasa in...
Så igår var det närmare 25 grader här inne. Lite fööör varmt men what to do?
Idag när jag gick upp kollade jag på termometern...
Vafaaan????
18 grader!
Asså 7 grader kallare inomhus än igår! Hur kan det gått ner 7(!) grader på bara några timmar???
Hade varit mindre kännbart om vi haft en normaltemp på 20-21grader, men nu är det ju inte så, och då känns det verkligen massor!


Jaja. Jag gick upp, tog en cigg, käkade lite frukost (har fått dille på jordgubbsfil blandat med linfrö och solroskärnor...GOTT!) och sen var det bara att knata ner under täcket igen. Inte så mkt för att jag är trött... men för kylan!


Nyheterna är påslaget på sovrums-TV:n (ja, vardagsrums-TV:n hamnade här eftersom jag ju fick en både större o bättre i födelsedagspresent till vardagsrummet).
Datorn ligger i knät.
Fysiologiboken ligger på nattduksbordet och båda telefonerna ligger här bredvid.
Med andra ord behöver jag inte gå ifrån den härliga sängen på ett bra tag ;)


Have a Awesome Day Dear Bloggers!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!