19 januari 2012

svar på kommentar:

Hejsan! hamnade här av en slump när jag googlade. Det är så att jag äter cymbalta och funderar på att börja ta Reductil men har hört,läst att det är farligt att blanda antidepressiva med reductil. Ser att du tar båda,hur har det funkat för dig? några biverkningar eller annat?

Svar:
Hej
Ja, jag tog både Cymbalta och Reductil samtidigt. Ett tag fick jag sänka cymbaltan lite men det va väl typ allt jag märkte.
Reductil får inte skrivas ut i sverige längre, det va anledningen till att jag slutade med den. Tydligen va det för oklara positiva effekter och riskerna för stora. Vet att andra som haft den kombinerat med antidepp kännt av hjärtat. Snabb eller väldigt oregelbundna hjärtslag.
Jag gick inte ner nämnvärt av Reductil heller. Bara några kilon.
Tror det va ca 2 år sen man förbjöd Reductil i Sverige.

Numera äter jag inte heller Cymbalta
(har bara vitaminer, concerta och smärtmedicin regelbundet. Propavan eller Atarax vid behov för sömnen)

2 kommentarer:

  1. förresten, hade du rörelseförbud eller hur mycket rörde du på dig när du åt enligt matschemat?
    kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!