8 januari 2012

Snörvel snörvel...

Jag snörvlar mig vidare genom dagarna. Seg sjuka denna gången... vill inte gå över.
Har visserligen inte ont i halsen längre men snörvlar miljoner liter istället.
Sår under näsan av allt snytande.. smörjer o smörjer...

Ekonomin e minst sagt i botten. Länge sen det va som nu. Malta-resan tog rejält på plånboken :(
Men snart e det den 19e igen (hmm... nja, snart o snart... känns soom evigheter ändå) och sjukpenningen trillar in.
Nästa månad blir snål med... men förhoppningsvis inte så illa som denna....

Om 15 dagar blir jag 32. Egentligen ingen siffra som direkt skrämmer mig men det känns ändå konstigt.
Va? Redan 32? Vad hände typ? Var jag inte 22 härmdagen?
Tiden rusar.

Annars tar jag det lugnt.
Väntar på att det ska bli vardag o remiss eller kallelse till distriktssköterskan ska komma.
Dr Psyk som jag va hos för några dagar sen skrev ut näringsdrycker men saker blev lite knas och för att jag ska få dem till bra pris (200kr) behövs nån kod som tydligen dietister o distriktssköterskor har tillgång till.
Ska ta en om dagen 2-3 månader o sen utvärdera.
Eftersom vi sänkte Concerta-dosen för nån månad sen drygt ville läkaren inte sänka mer för snabbt. Låta den stabilisera sig lite innan man ev sänker mer. Och eftersom jag tyvärr fortsatt gå ner i vikt sen jag kom till "mitt målområde" trots att jag försökt att stanna det så ska jag även kolla mitt sköldkörtelvärde igen. Plus då näringsdryckerna.

Att bara fokusera på extra kaloririk mat har inte funkat jättebra för mig. Jag blir mest bara trött på det o missar troligen lite av de vitaminerna, mieralerna osv när jag bara äter.. typ skräp.
Vet ju att ND är nyttiga... och möjligen kan ge mig en boost som även peppar upp min aptit.
Minst 3-4 kg hoppas jag den boostar upp mig ;) På nyttig väg.

Hoppas innerligt att sköldkörteln inte e knas. Kollade den för typ 1½ år sen o då va det bra. Men det va innan concertan.
Sköldkörtel-knas kan även försvåra att bli gravid...och det e jag ju inte än.

Min piercing på fingret läker finfint. Så himla nöjd med den. Love it.
Håller dock ännu på att vänja mig vid att inte fastna med den hör o där. Typ när man stoppar ner byxfickorna eller sånt... Gjorde det på nyår o den slet lite.. visserligen va den ju väldigt ny då o mer ömtålig men inget jag känner för att göra om igen :P
Gjorde inte ont... gick inte sönder eller nåt.. men förlängde läktiden lite.

Kram till er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!