25 januari 2012

Nu och då...

Jag dricker näringsdrycker. Vanilj, choklad och kaffe-smaker.
Inga problem alls att dricka dom faktiskt.
Märker att jag får i mig ämnen jag saknade innan. Märker att lusten till mat blivit lite bättre också. Mer aptit faktiskt.

Enorm skillnad mot när jag hade dom (samma märke till o med) sist (11-12 år sen). Då hatade jag dom. Tyckte de smakade skit o tröttnade nästan efter mina första.
De va jobbiga. Motiga. Kalorier som växte i mig.
...tyckte jag då. Som en vetenskap. Fakta.
Idag är det annorlunda.
Jag tycker om dom. Mest chokladsmaken...
De är inte jobbiga att dricka. Jag tänker inte på kalorier som innan och jag ser de inte som "att de växer, gör mig större". Det är vitaminer och mineraler. Kolhydrater, fett och proteiner. Sånt jag vill och behöver. Sånt som jag försökt få i mig i vanlig mat men inte lyckats tillräckligt pga aptitlöshet.

Vad jag vill komma fram till är...
Att det slår mig hur mycket psyket och de psykologiska inställningarna/förutsättningarna kan påverka uppfattningen av SMAK.
2 helt olika inställningar. 2 helt olika uppfattningar av exakt samma produkt.
Intressant. Faschinerande.

..Och konstigt
:-)


1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!