5 december 2011

Uppe

Upp med tuppen kl 7 idag. Drygt 4 timmars sömn.. ughhhh... E ju det där med att somna i tid.. går inte så bra.
Iallafall...
klockan ringde 7 så det va bara att gå upp.

Eller.. upp o upp.. ja, jag gick upp och la mig direkt i badet :P Så låg jag där nån halvtimme o vaknade hehe. Underbart.
Har tid hos barnmorskan idag. Cellprovtagning. Direkt efter knatar jag vidare i korridoren till sjukgymnasten...
Ska ta upp lite med barnmorskan. Boka tid för utredning ang. att jag inte blir gravid.
Cellprovtagningen e jag inte det minsta nervös över. Har gjort det innan och har inte nån gyn-skräck. Däremot e jag lite nervös över att starta utredningen...

Appropå ingenting..
Tänkte på min hy nu på morgonen när jag fixade mig.
Jag har aldrig varit den som haft massa finnar o sånt (med undantag från anorexi-tiden då det va totalknas, men det blir ofta så när man e i svält. Allt knasar till sig). Jag började med p-piller typ i 9an eller nåt och sen har jag ju haft p-medel mer eller mindre hela tiden tills för ett år sen.
Det gillade inte mitt ansikte.
Att va utan p-medel asså..

Hemskt! Jag ville inte se mig i spegeln eller ens visa  mig utan smink för nån emellanåt.
Men... botemedlet hittades.
Prövade massa krämer hit o dit o gud vet vad.

Nu har jag kört med.. det enkla medlet Basiron 5% från apoteket. Och om jag sminkar mig kör jag alltid Primer först. Sen när jag tvättar ansiktet använder jag nästan alltid bara Icas baby-våtservetter med aloevera.
Så enkelt va det.
Underbart!

Nähäpp.. nu e det dags o dra..
Kram

1 kommentar:

  1. Adressen till familjebloggen är
    http://enmammasmemoarer.wordpress.com
    :)

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!