30 december 2011

2011

Året som gått!
Bra som dåligt.. och med en bild för varje månad :)


Januari
Jag fyllde 31 samtidigt som vi packade järnet för att byta lägenhet med de under oss. Lillebror fyllde 30 dagen innan jag fyllde så jag va nere i skåne o firade honom
Mamma fyllde 56 bara några dagar efter mig så det blev gemensamt firande när jag kom tbx till Stockholm  :)
****************
Februari
Flytten avklarades på... va det 1½ timme? Eller 3 h?
Ja nåt av det iallafall.. snabbt att flytta ner en våning bara :)
Stylade upp kaklet i köket med svarta kakelklisterrutor med
Vi beslutade även att nu va det dags att försöka med bebis... slutade med p-ring och trappade ut antideppmedicin + slutade med en del andra mediciner

***************
Mars
Mykoplasma-tider. Sjuk o hostig o lunginflammationen höll i sig i evigheter.. blä.
Hostan o skiten gjorde dessutom att kroppen smärtade ännu mer.. i kombinationen med antideppen jag  trappade ut.. som även var smärtstillande.. blev det rätt pissigt faktiskt.


***************
April
Jag fick klart att jag har en uppmärksamhetsstörning som liknar adhd. Dock ej klassisk ADHD eftersom vissa detaljer inte stämde 100%.
Fick även avskrivet min Borderline-diagnos i journalen!
Tog sista Cymbalta-pillret (antideppen jag trappade ut)
Missepissen fyllde 13 bast <3

***************
Maj
Firade 5 år med min älskling den 13e maj. Var o kollade standupkomedi på Norra Brunn.
Fantastiskt roligt!

***************
Juni
Älsklingen fyllde 38. Systersonen fyllde 9.
Midsommar o serieinlägg om ÄS-minnen.
Skrev mitt 1000:e inlägg i denna bloggen.
Njöt av sommaren... och hjälpte älsklingen med pluggandet inför tentan i slutet av månaden

***************
Juli
Skaffade ny dator. Sålde min rosa lilla Vaio o stormtrivs med min nya HP istället. Älsklingen beställde datordelar han med o fixade till sin stationära.

***************
Augusti
En nerv i vänsterarmen knasade rejält. Halva underarmen va avdomnad flera månader och det blev ett gäng extra turer till dr Pain för akupunkturbehandlingar.
Planerade inför storebrors bröllop som va i början av sept. Hjälpte till med att skriva placeringskort... va 170st. Pysslade med naglar en del :)

***************
September
Började september med bröllop i Borås. Underbart vackert o härligt roligt!
Minnen från mitt eget bröllop spökade en dryg vecka senare (hua!).
Klippte håret Kort!

***************
Oktober
Njöt av vänskap i Nyköping.
Började virka amigurumisar på initiativ av min svägerska (som även beställde ett gäng)

***************
November
Återupptog sjukgympan. Hade ett uppehåll pga nervstrul men det går sakta åt rätt håll. Tränar dock inte alls armarna.
Ororar mig en del för vikten. Gått ner mer än jag vill och känner att nåt e knas. Pratar med psykologen och vi sänker Concertadosen. Det får mig att må mindre illa men vikten blir inte bättre ändå. Pratar med sjuksköterskan på psyk om detta samt om sömn. Vill upp iallafall 4-5 kg. Får kommentarer av folk om vikten (för smal) och går med känslan av att va benig. Gått ner ca 18kg sen Concerta-starten.

***************
December
Virkar dukar, snålar med pengar och firar jul hos lillebror på Malta.
Piercar höger långfinger :D
Frustrerad o med en känsla av orättvisa kombinerat med sorg att det inte blivit nån bebis än..
Lyckats få upp vikten nåt kilo men har några kvar..

***************

Gott Nytt År alla underbara!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!