13 november 2011

morrn morrn :)

Fars dag idag :)
Innebär att mamma, pappa och syster kommer hit idag. Fast pappa vet inte om det än :)
Tårtan är halvklar i kylen. Chokladbottnar fylld med vaniljkräm och blåbär. Ska på lite grädde och garneras med aftereight.
Att göra tårta när mamma kommer på besök är ett företag i sig vill jag lova... Hon är sådär hyperallergisk mot nötter, stenfrukter inkl jordgubbar och persikor (och då även äpplen o sånt).
Kakor kan man väl då o då hitta som inte har spår av nötter... men tårtfyllning och dekoration e klurigare. Inte många chokladkakor som inte har spår av det och inte heller många fyllningar typ mousse o sånt som inte har antingen nöt-spår eller jordgubbs/persiko-spår i sig...
Runt jul finns det ibland blockchoklad som är nöt-fri som man kan riva som dekoration men nu existerade endast aftereight i chokladväg i butiken.
Blir nog bra ändå :)

Älsklingen kommer hem ikväll efter ett dunderpass på jobbet. Personalbrist inatt vilket innebar att han fick hoppa in som sovjour = jobbade 13 timmar igår, sovjour inatt och 12 timmar idag... 37 timmar i sträck... Hua...

Hos sjuksköterskan på psyk beslutade vi oss att sänka concertan på morgonen till 54 mg men ha kvar de 18 mg kl 14.
Matmässigt tyckte hon att jag ska äta det jag vill och inte koncentrera mig på kaloririk mat. ND fick jag inga och hon trodde inte det kunde fås heller.
Ska dit den 24:e igen för koll. Får väl se hur vikten ligger då och hur allt sägs.
Pulsen va okej, inte bra men okej (90) och blodtrycket perfekt (119/79).

Igår testade jag första dagen med lägre concertados och slapp en del illamående faktiskt. skönt!
Lite kassare koncentration men inte farligt ändå.

Kör ett tag med att skriva upp sömnen i en bok med. När jag somnar o vaknar bara. För min egen skull på eget bevåg. Tror det kan va bra att ha lite koll på det.

Kram alla fina!

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar tjejen.

    Mina nerv och ledproblem brukar bli lite bättre under graviditet. Hormonerna ger liksom lite smärtlindring. Dock kan jag inte räkna dit mitt bäcken eftersom det brukar bli katasrtof.

    Min sjukgymnast och smärtläkaren sa att det är ganska vanligt och att elitidrottare i regel presterar bättre just innan de vet om att de är gravida. Så jag har turen att bli åt det hållet. Men sedan efteråt blir det en rejäl smäll när hormonerna går ur kroppen. Då kommer det som en braksmäll.

    Kram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!