24 april 2011

Om jag kunde...

...skulle jag åka för o hälsa på alla er bloggare.

Jag skulle gått på Annas begravning.
Jag skulle hälsa på Milla på rättspsyk.
Jag skulle åka till Lund och kört en runda med Sophie i rullstolen och lyssnat på våren.
Jag skulle göra allt för att Monélia inte skulle känna ensamheten.
Jag skulle skrattat med Pegah i nån park.
Jag skulle ta Sara i handen och släppa alla måsten.
Jag skulle hjälpa en annan Anna packa inför behandlingshem och ny lägenhet.
Jag skulle ta med Issa till stallet och njuta hejdlöst med hästarna.
Jag skulle åka till Y på Åland
Jag skulle skratta åt tokerier tillsammans med Sandra
Jag skulle hämta Gräddi och hälsa på Angelica.
Jag skulle prata minnen med en annan Sara i skåne
Jag skulle kramas med Helén
Jag skulle bevisa för Jazzy att det finns de som förstår
Jag skulle ge Aleks en dator som kan skriva svenska bokstäver
Jag skulle göra Lizzie-Linda sällskap till varenda möte
Jag skulle göra allt för att få bort Zitas oro om så bara för en stund
Jag skulle visa Robin Hood att det finns hopp
Jag skulle åka galen-färder i Mibs Jeep
Jag skulle få Minna att skratta sig till trötthet och sova äkta sömn
Jag skulle sitta och pyssla en vardag med Tess
Jag skulle fota järnet med Wiilow
Jag skulle babbla bröllop och kärlek med Abi
Jag skulle skapa konst med Carro
Jag skulle sitta i timmar och filosofera med Eriiza om precis allt
Jag skulle göra galen tv med Manda
Jag skulle få Osynliga bekännelser att uppleva Livet oftare
Jag skulle gå promenader med Kickan och Freddy
Jag skulle skratta och gråta och prata kärlek med FutureHope medans vi plockar vitsippor
Jag skulle vara en ny vän till Becka
Jag skulle .......................

Ja, jag skulle vilja så mycket. Och finns ni inte i listan ovan.. så är det inte för att jag inte vill... men hur långt inlägg med sånthär kan man skriva? Antar att jag skulle vilja ca 5 miljarder saker.. minst en för varje människa i världen.

En massa vill jag såklart även med vänner IRL. Som jag inte skrivit just för att det är IRL-vänner.
En massa vill jag till alla med låsta anonyma bloggar
Och jag vill en göra massor för anhöriga.
och för alla som kämpar för andras skull... på alla plan.



Men jag är bara Mezza. Och jag kan inte göra allt jag vill.
Men jag tänker på er
Allihopa, nämnda eller inte nämnda.

Kärlek till er alla

9 kommentarer:

  1. Kram och tack för tanken. Fint inlägg.

    SvaraRadera
  2. Awh, jag kan egentligen ordna så att jag har svenska bokstæver, men... Lættjan. LÆTTJAN! Den æter upp mig! :D Haha. Massa kærlek fina. <3

    SvaraRadera
  3. Awh, jag skulle egentligen kunna byta till svenska bokstæver på tangentbordet, men jag har helt enkelt varit alldeles før lat haha. :D Massa kærlek till dig søta. <3

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig när jag packar så går det nog lättare;) Tack för tanken och kram för att du är just den du är och inte hundra miljoner andra som hinner allt. Världen behöver mänskliga människor!

    SvaraRadera
  5. Jag har varit dålig på att läsa bloggar ett tag. Ett par jag jag läst via din länklista och den har ju varit borta ett tag. Så jag fick höra det först nu. En sån tragisk död!

    SvaraRadera
  6. Sv; tack för infon! :)

    ah asså grejjen är att hon faktiskt kommer ha en tom lägenhet eftersom allt är pappas vad gäller möbler, det är från vårt förra hus liksom. de har inte köpt något under sambotiden heller, mer än några växter ? haha. så det du säger om att " de förlorar lika mycket av vad som finns i hemmet" stämmer inte här eftersom allt är pappas förutom sambons säng och hennes dotters säng / hylla.

    Jag förstår iunte rikrigt hur du menar med det här att sälja sin del. för om pappa säljer sin del och hon inte vill köpa den, hur hamnar hon då i en sits att hoN MÅSTE sälja sin del också? Menar du att pappa skulle sälja sin del till någon främmande? isåfall så är det så att BÅDA måste vilja sälja eftersom båda står som ägare på huset även om pappa har satsat sina 250 000 i det, så pengarna där spelar ingen roll för de äger huset lika mycket på papperet, men rent teoretiskt ägert pappa det mer ju.. men det spelar ingen roll för de har lika stor rätt till huset båda två, de är lika mycket ägare så att säga...
    kram

    SvaraRadera
  7. N'r du pratar om husets värde, snackar du om möblemang och liknande eller pratar du om den eventuella vinsten vid säljningen?
    för vinsten ska delas lika oavsett eftersom båda äger huset ju.
    Men vad gäller möblemanget så sa du ju att det man ägde från örjan äger man nu också? vilket betyder att hon inte har kökmöbler, soffa, tv bänk, hyllor, skåp. garderob osv osv ...

    Men sen spelar egentligen det ingen roll. min pappa bryr sig inte om ifall han får betala mer eller hur det blir, han bryr sig faktiskt knappt om pengar alls, enda undantaget är hans 250 000 som han lagt in från egen ficka, för de HAR han rätt till att få ut!( vet inte om han har rätt till det lagligt enligt alla sambolagar och snack som du pratade om, men enligt ren logik och välmening så har han ju rätt till sina pengar, det tycker sambon också innerst inne )
    Pappa var bara dum nog att inte få skriftligt på att han betalade de där pengarna från första början .. så han får egentligen skylla sig själv men hans sambo är ingen tjuv så hon vill inte blåsa honom på alla de där pengarna, hur konstig och knäpp hon än är så är hon faktiskt ingen tjuv ju... hon vill själv flytta, hon vill bara inte att pappa ska ta över huset för hon tror att hon ska bli blåst på en massa pengar då för at pappa ska kunna göra huset fint och sälja det dyrare eftersom läget vid stranden är så bra.
    så det här om vem som ska bo i huset är inget problem för ingen ska bo kvar här alls, sambon har ingen möjlighet även om hon hade velat, och min pappa vill inte heller bo i ett helt hus ensam ändå.
    hon hade nog helst velat bo kvar här med pappa och leva på "hans pengar" men situationen med alla bråk har gått så långt att alla mår så dåligt, inte minst hennes dotter som går till kurator och mår psykiskt dåligt av alla bråk, så hon vill ju själv flytta nu avden anledningen att hon helt enkelt inte har något val.. även om hon egentligen hade VELAT stanna kvar.. men de har dragit ut på det här i tre år och nu mår alla bara så dåligt att de måste göra något åt det, så det är på gång att hända.. hur det går till väntas att se haha ;O

    :)

    SvaraRadera
  8. Åh vad härligt! Jag blir så glad att du tänker på mig! Och galenfärder i min jeep, jättekul! Skulle va så kul att ta med dig. Jag gör det i tanken! Hahaha... inte i bensintanken!
    Kram på dej.

    SvaraRadera
  9. Underbara du! Att du delar med dig av dig är tillräckligt nog. Och en tanke kan vara värt mycket! Att sova för mig skulle göra livet mycket bättre. På avd går det bättre och jag har återhämtat mig en aning. Tycker att Nitrazepamen funkar okej, eller i alla fall bättre, men har inte sovit hemma mer än en natt och det gick inte så bra. Så vi får väl se! Har fått Lyrika nu också! Ska bli intressant att höra del 2 sen :)
    Tänker på dig! Massa kramar

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!