13 februari 2011

Svar på kommentar + allmänt babbel

Maria frågar:
Tåler Mia burkmaten bra? För alla mina blir lösa i magen av alla sorter jag testat. Vilken kör du med?

Svar:
Kör med Pussi och Whiskas här hemma. Det funkar bra. Inget konstigt med hennes mage alls. Kör med de i sås, gele och mousse.
Köper jag däremot den mat hon gillar bäst, dvs Gormet Gol och Diamond, så blir hennes mage inte så glad. Hon smaskar glatt i sig det, men antingen kommer det upp i form av katt-spya eller andra vägen med ruttna fisar. Försökt ge henne små mini-mängder när jag haft den, om det är att hon äter för snabbt och därför kräks... men nope... samma sak.
Torrfodret hon får är Whiskas, pussy eller nån annan sån vanlig och lahom billig. Testat de billigare, men hon e inte alls lika glad i dom. Tror det är för att de är för ensidiga i smaken. Det går bra första gången men sen vill hon inte ha resten av påsen.
Varierar alltid smak och märke på torrfodret när jag köper nytt.
Eftersom hon lätt går ner i vikt, så har jag perioder då hon även får Whiskas katt-mjölk. Har nämligen märkt att hon äter bättre om hon får den. Men den kostar ju, så när hon fått igång matlusten bra, så slutar jag med mjölken. Brukar va att jag får köra en "mjölk-vecka" varannan månad typ.
Tror mjölken gör bra för hennes mage med :)

Anars då?
Ja det har varit en lugn söndag.
Fick ett sms av mamma o pappa vid 11 som undrade om de kunde komma förbi en snabbis senare.
Nu har de precis åkt hem igen.
Bara städat lite smått hemma annars.
Tjingeling på er!

2 kommentarer:

  1. Mina måste ha det dyrare torrfodret annars så går det inte att vara i lägenheten när någon av dom varit på toa... Luktar så illa i magen och samma sak om jag ger dom blötmat, men dom tycker ju att det är så gott.
    Men blötmaten jag testar nu är gourmet och visst blir dom fisiga av den... Blä... Men dom blir lösa av dom andra.
    Mina katter kanske ska hålla sig till enbart torrfoder, men det är ju så tråkigt.

    SvaraRadera
  2. Åh tack tack tack!! Det är så skönt när alla ni förstår hur stort det här verkligen är för mig... jag märker att ni verkligen FÖRSTÅR och jag blir så glad att jag får tårar i ögonen för jag känner mig inte som världens idiot då !

    Oj, det håller jag verkligen med om att det var stort! Jag förstår inte hur du vågade gå och köpa någonting och bara äta sådär, det är EXTREMT modigt! Det är så konstigt egentligen för när man sitter såhär och skriver om det, då tänker man på hur en vanlig person hade sett på det här om de hade suttit bakom mig nu och sett var jag skrivit. De hade tyckt jag var totalt dum ihuvudet som skrev till dig att du var OERHÖRT MODIG. Eller hur ?! Men det går verkligen inte att förstå om man inte varit där själv ... att ha den här enorma rädlan, skräcken för någonting som egentligen inte är verkligt, utan psykiskt ; det är den hemskaste och farligaste skräcken av ALLA. och att trotsa den skräcken är något av det absolut modigaste som finns ...
    Får man fråga hur det blev efter den här morotskonserven? Dagarna efter den här dagen? Öppnades dörrar mot nya utmaningar ? ( Om än långt senare ) ?
    <3

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!