16 februari 2011

Hej hej..

Nyss vaknat efter en liten middags-lur. Skönt att sova lite.
Har varit så vansinnigt trött senaste veckorna. Om klockan ringt på morgonen, har det varit sååå motigt att ta sig upp, även om jag sovit 8 timmar eller mer.

Sjukgymnasten gick bra. Tog det rätt lugnt. Men det kändes att jag inte varit där på ett tag o tränat. Märkte det när jag gick på gå-bandet. Inte genom att det va jobbigt, utan genom att balansen inte var som sist.
Gjorde mitt lätta program och avslutade med balansövning. Där märkte jag verkligen att jag blivit sämre.

Har ju Polyneuropati förutom fibron. Det innebär att mina nervtrådar faller sönder lite grann. Det märks främst längst ut i nervtrådarna, alltså i fötter och händer. Det gör att en del av de mini-små nerv-ändarna som dör, och är viktiga för att man ska känna tex marken under fötterna, tappar funktion. Då måste jag träna balans genom att öva upp de nervändar som ännu är hela, men som vanligtvis inte är så aktiva för just balans-känslan.
Nervceller är de celler i kroppen som tar längst tid att återbilda. Äter därför B-vitaminer och Folsyra för att försöka hjälpa läkningen på traven lite.
Äh, vet inte om ni fattade det där... men men...

Jag kom iallafall hem efter sjukgymnasten, och bara några minuter efter jag stigit in genom dörren, så plingar telefonen till.
En sms-avisering från posten om ett paket...
Det va ju typiskt att det inte kom när jag ändå var iväg!
Men paketet är iallafall hämtat nu. En ny processor-kylare till älsklingens dator...

Högerarmen spökar med nervsmärtor, så jag ska ta det extra lugnt nu. Inte så mkt data ens...

Tjo på er!

1 kommentar:

  1. ÅÅ tack för din kommentar.
    Jag ska verkligen försöka planera bättre. Jag har alltid gjort ett litet schema själv men när jag mår dåligt känner jag att jag kommer i från de. Känner att de va de som va bra på avd, strukturen. Då och då och då gjorde man si och så, och då följdes de. Men som du skriver ska jag nog dela upp det lite mer och fokusera på små saker i taget, klara de och få det lilla gjort och kanske lyckas följa mitt schema så jag inte blir förbannad på mig själv att jag misslyckats.
    Hur är det med dig/sambo och missen? Och känns det bra med flytten?
    KramKram

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!