1 januari 2011

1 januari 2011

Årets första dag.
Tänkte jag skulle skriva om mina "löften".
Fast det e inte löften direkt.. snarare mål att sträva mot. Löften e kassa för man känner sig usel om man misslyckes. Mål är bättre, so what om man inte kommer ända fram, det viktigaste e väl ändå att ha kommit nånstans?

Jaja... iallafall...
Mina mål för detta året, är att jag helt enkelt ska ta hand om mig själv.
Jag ska lyssna mer på min kropp och anpassa mig mer efter vad den säger.
Jag ska minska på rökningen, och när jag blir gravid kommer jag såklart sluta helt.
Jag ska föra över iallafall nån hundralapp varje månad till mitt sparkonto. Det e redan fixat så det hamnar pengar automatiskt där nu. Dras på en gång.
Jag ska unna mig saker jag mår bra av. Helst saker jag mår bra av på lång sikt.
Jag ska jobba med mitt beteende och förbättra det jag kan.
Jag ska försöka få in nån slags rutin som gör att jag slipper stressa upp mig. Tex förbereda mig i god tid så att jag kan sitta o slappna av ett tag innan jag ska iväg.
Jag ska ta bättre hand om mitt hår.

Det är som ni ser, saker som i längden gör att jag får ett mer kvalitativt liv. En bättre vardag.
Tjingeling på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!