18 december 2010

Morsning på er!

Ja, som jag skrev igår morse, så blev det inte så mkt bloggande eftersom jag va hos Dr Pain.
Fick sprutor i nacken... en rejäl dos. Han ville sätta alla 10 ml där istället för lite mindre på fler ställen.
Nån minut efter sprutorna kände jag hur det släppte i nacken. Skööööönt!
Mindre skönt va det efter en knapp timme dock..
Sprutorna har inte alls samma händelseförlopp när de ges i nacken som tex de i armar och handleder.
Bedövningen håller inte så länge och förlamning uteblir helt (armarna blir jag ju förlamad i 10-15 timmar innan jag får tillfälligt ont igen).

Fick mer Ardinex (smärtstillande) och de tog jag ganska omgående jag hämtat ut dom.
Smäran i nacken var vidrig igår kväll pga retningen efter injektionerna, men nu idag är det betydligt bättre.
Vet att det dessutom kommer bli ännu bättre imorrn och ett par veckor framöver.

Dr Pain säger att ju ondare det gör när han ger ihnjektionerna, desto bättre verkar de sen. Eftersom då vet man att injektionen satts perfekt på det mest smärtsamma stället.

Dagen igår blev..lååååång!
Taxin dit på morronen va 40 minuter sen. Fick ringa smärtkliniken o meddela att jag kom några minuter senare men att jag va på väg. Det va ok.
Sen skulle jag beställa resan hem oxå ju... efter besöket.
Jomen visst... det gick ju kanon (not!)
Bara vänte-ton hela tiden i luren från kliniken.
Gick upp till St:Görans sjukhus (smärtkliniken tillhör det) och tänkte hämta ut medicinen på apoteket där och dessutom ringa sjukresan därifrån istället.

Men Ardinex hade de såklart inte...
Och så satte jag mig och skulle beställa resan hem.
Väntade... väntade... väntade...
Mer o mer ont fick jag allt eftersom minutrarna gick...
Väntade...
45 minuter satt jag i kö och kom ändå inte fram!

Testade ringa från mobilen samtidigt... och vipps! Kom fram direkt!
Då är det tydligen så att linjerna från sjukhusen till beställningen av sjukresa, inte är så himla prioriterade... Men däremot privata samtal från tex mobiler..

Jaja. Taxin kom, dock lite sen, och jag for till centrum här i min lilla håla.
Var rejält smärtpåverkad men tog mig till Apoteket iallafall. Hämtade ut mina Ardinex och köpte dessutom Postafen mot illamående (mår alltid vansinnigt illa av morfin och morfinliknande preparat).
I med piller i magen snabbast möjligast och sen mot bussen som tog mig de sista 500 metrarna hem.

Möttes av älsklingen och varm choklad och ganska snart började äntligen de smärtstillande ge effekt.
Blev lite mer "vaken" och mindre smärtpåverkad.

Ja, sen va resten av dan lugn.
Ofokuserad och trött. Pysslade med IQ-befriande pyssel med naglarna. Pallade inte ens blogga.
Smärtan gick upp o ner. Kan inte ta hur många piller som helst ju...
Nackkragen åkte iallafall på.
Lite vila i sängen.
Lite käk.

Ja, det va min gårdag.
Ska fixa gårdagens utmaningsinlägg idag med. + dagens såklart :)
Annars e det nada på schemat. Ska bara fixa klart naglarna.
Började göra tippar igår istället för hela lösnaglar. De sitter längre och snyggare med.

Tjingeling!

I´ll be back ;)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Lite intresserad av sprutorna du får i nacken är det kortison?
    Får du dom i nackmuskelaturen eller i lederna,om det inte är kortison vad är det för slags "ämne" annars?
    Lite frågor har nämligen oxå problem med nacken...
    Vore tacksam om du ville svara,tack på förhand!F

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!