23 september 2010

Tänkte testa, men...

Fick en kommentar om det där med prestation... Att jag kanske skulle testa lägga en pärla fel i mina tavlor...

Nu på morgonen satt jag o la färdigt en platta o funderade på detta...

Men..

Nej, jag kan inte!

Asså allvar! Hur sjukt e det inte att va tvungen att lägga pärlorna på sin rätta plats? Att inte VÅGA lägga en endaste av tiotusen pärlor på fel ställe?



Varför?

Jag kan inte släppa det bara... Jag VET att jag kommer va arg o förbannad på den där tavlan om jag lägger en pärla medvetet fel. Jag vet att jag kommer känna mig missnöjd och jag vet att jag kommer störa mig på just den där pärlan och se bara just den varje gång jag ser tavlan.

Jag vet oxå att jag kommer pilla bort just den pärlan sen, för att ersätta den med sin rätta.



Och för att bespara mig all den irritation, misslyckande-känsla mm... så gör jag det inte.



Jag får väl börja med nåt mindre helt enkelt...

Nåt mindre än en... Pärla?

4 kommentarer:

  1. Du verkar vara en helt underbar människa :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad glad jag blev av detta inlägget! Du försökte ju, det är det som räknas. : )


    Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Frstn! Ingen konst är väl perfekt? I så fall är den ju inte lika intressant. Det är det där unika som gör den speciell.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!