11 september 2010

Minns ni?

11 sept. 2001
Minns ni?

Jag minns, men inte mkt.
Jag vet att jag hade min lilla tv på i lägenheten. Minns att jag såg det, men kunde inte ta till mig det.
Mer kommer jag inte ihåg.
Funderar på att rota fram nån gammal dagbok för att se...

Däremot minns jag 11 sept. 2004... En dag jag nu i efterhand önskar aldrig funnits.
Dagen jag gifte mig.
..med vad som måste va en av världens största skitstövlar...

Det har gått lite fram o tillbaka med minnet från den dagen. Vissa år har jag nästan glömt bort att jag varit gift. Andra har det varit en hatisk påminnelse.
Den dagen var jag dum o kär. Oskuldsfull o litade på honom.
Mindre än ett år senare skildes vi, och jag fick veta både det ena o det andra under månaderna som följde.
Att han flörtade med mina kompisar är en bagatell jämfört med det jag senare fick veta.
Han dömdes för grov misshandel och rån (snubben han misshandlade var... mer än misshandlad... han var söndertrasad o bruten) till rättspsykiatrisk vård. Under tiden han satt där kom det fram värre saker än det han var dömd för, men då detta skett innan domen, kunde man inte göra nåt åt saken utan det föll under samma dom... dvs rättspsyk med särskild utskrivningsprövning. (Numera är han ute och har varit det 2-3 år)
Shit vad jag önskade att det fanns dödsstraff i Sverige då...

Normalt e jag emot dödsstraff, men det finns saker som är för vidriga för ett vanligt straff.

Jaja, jag ska inte snurra runt i dom minnena o känslorna. Det gör inte att jag mår bättre precis.

Ha det!

1 kommentar:

  1. Ja jag minns den dagen. Usch detta visste jag inte om att du varit gift.

    http://lejisi.se/2010/september/11e-september.html

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!