1 september 2010

Ironi eller???

Kanon Mezza!

1: Har bokat en träff med en gammal kompis imorrn. Hon bor i samma håla som jag och kommer hem hit. Trevligt!

2: Inför besöket har jag idag plockat o fixat härhemma, samt damsugat. Vill ju det ska va fint... Dessutom följer nog en liten 10 månaders kotte med som vill krypa runt. Duktigt!

3: Har inte sovit idag. Inte haft tid, eftersom jag städat. Energiskt!

...ja, vilka av de tre orden i fet stil är ironiska???

Svar: Duktigt! och Energiskt!

Motivering:
Att vara duktig innebär visserligen att sköta hushållet, men det är ännu duktigare om man lyssnar på sin kropp så den inte går av på mitten pga städandet och framför allt damsugandet!
Att dessutom tvinga kroppen att vara energisk när den skriker att nåt inte e som den ska och jag borde vila/sova, det är inte heller så himla smart. Definitivt inte när jag tvingar mig själv att inbilla mig att jag har energi...

Det enda som definitivt inte var ironi var det första alternativet... Det ska bli så himla kul att träffa denna vännen igen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!