25 september 2010

Hjälp mig???

Asså, jag har funderat o klurat o letat nästan hela dagen...

Jag läste nämligen NÅNSTANS i NÅGON blogg... om en film.
Jag kommer inte ihåg vad filmen hette, och JAG HITTAR INTE BLOGGEN JAG LÄSTE DET I!!!

Otrooooligt frustrerande!

Skulle inte förvåna mig om jag kollat just den bloggen flera ggr redan idag, men MISSAT stycket om filmen...

Hur som helst. Nu får ni hjälpa mig!

Handlingen i filmen va om nån lärare. Han gör nån form av experiment på sin klass. Typ manipulerar dem.
Han vill kolla om det på 2000-talet är möjligt att "skapa en Hitler-armé" genom manupilation.
Hans klass blir ett gäng nazister.

Sen vet jag inget mer! Är det nån som känner igen detta???
Det stör mig nåt så vansinnigt att jag inte kommer på vart jag såg det där blogginlägget. Jag kan verkligen inte sluta tänka på det!

Kram

3 kommentarer:

  1. Det var inte "The Wave" du tänkte på? Finns i flera versioner, bland annat från 1981 & 2008 (http://www.imdb.com/title/tt1063669/).

    SvaraRadera
  2. Die Welle heter den :) jag såg den för bara några dagar sen :D

    SvaraRadera
  3. Vad det inte här: http://ziggi.blogg.se/2010/september/utkast-sept-25-2010.html#comment

    Die Welle?

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!