24 september 2010

ADHD Awareness Week

Min vän Mia tippsar om ADHD Awareness Week. Jag sprider det vidare! Kopiera gärna och sprid detta ni med!



"ADHD Awareness Week startade i USA för några år sedan och en del länder har tagit initiativ till egna kampanjer. 2010 är första året för kampanjen i Sverige .
Här har vi valt att fokusera på det positiva och vill lyfta fram de goda egenskaperna som människor med ADHD har. Och de goda möjligheter som finns.
Därför presenteras nu en lista med 55 goda egenskaper som sprids över landet just nu genom olika media och vid aktiviteter av olika slag.
Listan har tagits fram av vuxna med ADHD"
(Text lånad från deras hemsida)



ADHD Awareness Week Sweden arrangeras under den 19-26 september 2010. Nedan följer exempel på aktiviteter under veckan och resten av september:
---> LÄNK till listan inkl datum och plats <---

2 kommentarer:

  1. Nu har jag lagt den på min blogg.

    SvaraRadera
  2. ADHD-awareness week, det låter som något riktigt bra. Kommer nog lägga in en länk om det i min blogg också. Allt för att sprida kunskap och förståelse.
    Har precis hittat din blogg, så nu ska jag plöja igenom lite.

    Kramar Karolina

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!