10 augusti 2010

Skönt!

Vi sålde ytterligare en pryl på blocket igår och fick de 800 vi satt ut det för. SKÖNT!
Så därför kunde vi idag dra till centrum för lite påfyllning av matförrådet här hemma...

Är vansinnigt trött på att käka ris o fiskpinnar... baka scones på morronen för att vi inte har råd till bröd... osv.
Nu finns iallafall kött, kyckling, ägg, grönsaker, bröd, pålägg, mjölk, fil osv.
Dessutom köpte vi cappucinopulver till mig så jag kan få mina efterlängtade morgon-lattes! (Ja, jag dricker inte vanligt kaffe särskillt ofta eftersom min mage strejkar sönder då... )

Snart (!) är vår ekonomiska pärs över... kommer bli helt totalt underbart när KF inte längre drar 5500 spänn varje månad!
Det har varit rent utsagt as-jobbigt men nu ser man iallfall ett slut närma sig. Förhoppningsvis slipper vi sälja mer på blocket nu...

Ekonomin påverkar verkligen mer än man vill erkänna. Deppet, olusten, tristessen... det blir så påtagligt när man inte kan göra annat än vända på slantarna.
Jag vet att jag inte skrivit jättemkt om det här på bloggen, men det är surt att leva en bra bit under existensminimum... som vi gjort sen februari...

Kanske kan man tro att vi inte har det sååå himla dåligt, medb tanke på ny dator, mobiler, surround etc... men faktum är att vi ju tagit saker på abbonemang/avbetalning, och sen fått sälja det och gått med förlust. DOCK (!) har detta varit medvetet... för vi inte haft annat val. Sälja saker och sen skaffat billigare eller inget alls.

Jaja, som sagt. Ekonomin e snart ok igen o det ska bli SÅ JÄVLA SKÖNT!!!

Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!