6 juli 2010

För 1 år sedan.

Just idag, för prick ett år sedan, skrev jag såhär i en av mina gamla bloggar:

Första rena dagen
Antar att idag är en dag att starta om på. Min första helt rena dag från benzo på 8 år.

Känns inget vidare faktiskt. Mådde rätt bra i morse men nu är det jobbigt som attan. Legat och vilat ett bra tag. Tog pulsen... Vilopuls på 90... Suck.
Darrig och skakig ända in i märgen :S
Snurr i skallen, knas i kroppen och knoppen. Rider ut stormen men jag känner mig jävligt svag.
Skrivet av Mezza 6 juli 2009 klockan 15:01


Ja, jag var ju inlagd på avgiftning då. Hade helt glömt att det var just idag för ett år sen som va min första benzo-fria dag... där ser man.
Shit, det va verkligen fruktansvärt där. Inte bara abstnensen o avgiftningen i sig... utan även avdelningen... hygienen o sånt var fruktansvärd där. Urin o avföring på golv o väggar i toa + dusch. Spyor o urin i korridorerna. Gummiaktig sjukhus-mat. Nersnusade fingrar som pillade i frukosten som stod framme...
Och såklart: Ingen tillgång till typ handdesinfektion... eftersom det är alkohol i, och det får inte finnas på avgiftnings-avdelningar.

Permisar hade jag. Strängt 1 timme om dagen + 2 dagar i veckan 3 timmar. Visitering och alko-blåsning efter varje.

Jag lärde mig mer om knark, alkohol o piller på de 5½ veckorna jag va där, än jag gjort i hela mitt (då) 29-åriga liv...
****************************

Är detta nåt ni skulle uppskatta att läsa? Dvs gamla gamla inlägg som jag sen kommenterar lite grann?

5 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg detta. Följde din tid där och tänkte på dig mycket.
    Om jag skulle uppskatta fler liknande inlägg? Ja, det skulle jag, iaf då och då.
    KRAM

    SvaraRadera
  2. tack darling! har lagt upp!!!
    Kram kram kram!!

    SvaraRadera
  3. Du har fått vara med om en hel del. Faktiskt intresant att blicka tillbaka, så visst gamla inlägg är bra. Har funderat på sådant jag med. Men du, detta med dialekten.. Kanske inte så konstigt, jag är uppvuxen i Sörmland, flyttade till Borås som 11-åring och många tycker sig att jag har kvar mycket av min gamla dialekt. Kram

    SvaraRadera
  4. Ja absolut, jag som bara följt dig några månader skulle absolut vilja läsa din historia.

    Stor kram

    SvaraRadera
  5. Har själv varit i knarkträsket.... Usch. Avgiftningen är värst, där fick man nya kontakter och när man kom ut pundade man ännu mer.

    Vad som helst för att bedöva... Detta kommer låta sjukt, men jag saknar benzo och en spliff som fan. Spliff har jag däremot ingenting emot.

    Men fan... Det blev ju en livsstil att leva så, något man blev van vid. Likadant som att en vanlig människa är van vid att ha jobb, rutiner, o.s.v.... För missbrukare är det samma sak, det blir "våran" rutin.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!