15 juli 2010

Dum idé

Ja, jag fick ett ryck... Ett sånt där man egentligen borde ha lite mer eftertanke bakom...

Naglar.
Ja, jag ville fixa dom lite snygga igen.
Men det är ingen bra idé när man har en dag då man är hur klumpig som helst...och dessutom så varm att man darrar av minsta ansträngning.

Men det tänkte ju inte jag på. Såklart.
Och när mina naglar ska fixas, så innebär det alltid lösnaglar. Eftersom mina egna är tunnare än plastfolie och inte håller för ett skit så dom därför aldrig blir långa (kvittar vad jag kör med för vitamin o mineraltillskott, stärkande lack, krämer hit o dit. De har alltid varit såhär och det e bara att leva med det).

Nu har jag suttit ett bra tag med detta kan jag säg. Och jag hade nog hoppats på att ha kommit liiiite längre än vad jag gjort.
Men.. ja det gick bra i början med att peta nagelband o köra med nagelbandskrämer o så. Det gick även bra att välja ut lösnaglar och klippa dem från det groteskt långa till min smak. Men sen sket det sig.
Limmet hamnade överallt där det inte borde. Flaskan åkte ur händerna, ner i knät. Lim på halva händerna. Oj, där for visst flaskan sin kos igen...osv.
Sen gick det väl bra lite till. Med att fila till det sista och lägga baslacket.
Sen flippade det igen.
Eftersom klistrandet blev så fel o jobbigt, hade jag nu tappat lusten lite... men men. Pensla pensla på med rosa lack. Händerna bestämde sig för att bli gättedarriga pga precissions-behovet såklart. Men jag fick iallafall på det på ena handen. Så ska jag ta en cigg... och självklart (!) klantar jag till det och far i med naglarna i paketet. Måla måla pensla igen...
Andra handen. Nagellacket nästan slut, men det borde räcka. Av nån outgrundlig (säkert kemisk) anledning blir lacket jääääte-segt och tjockt plötsligt! Svårare än svårast då att måla... särskillt med darriga händer :S

Men. Nu e det där det ska (och lite annan vart med). Nu gäller det att hålla fingrarna i styr tills det torkar.
För neeeejdå. Tro inte jag e klar redan! Nu ska det göras ljusrosa tippar och lite blommönster oxå innan jag blir nöjd!

F.ö märkte jag nu att mitt lacka har precis samma färg som min dator :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!