15 juli 2010

Anonyma Kommentarer?

Dagen känns evighets-lång! Jag är huuuur trött som helst, men nej, jag går inte o lägger mig halv 8. Då vore jag garanterat superpigg kl 3 inatt...

Så... jag kollar runt på nätet. Om o om o om igen. Läser, kommenterar nån gång då o då... och bläddrar sen tillbax till samma sidor igen.

Det verkar va poppis att ge idiot-kommentarer nu föresten. Det är flera bloggare jag sett detta inne hos.
Som exempel:
En tjej som har det svårt med bla ätstörningar o depressioner, och som varit mobbad stor del av sin skoltid.. får höra flera år efter div saker. I början är det mer en fråga på hur hon o en kompis bröt upp. Detta från kompisens nuvarande vän... Det skrivs en massa om att det var konspirationer mot bloggerskan i skoltiden och direkta grymma saker beskrivs (HUR kan man utstuderat mobba en annan människa på det sättet? Jag begriper det inte). Men den tiden är förbi. Bloggerskan har nya vänner, den fd kompisen har nya.
Personen som kommenterar börjar dock spåra ur ganska snabbt... och anklagar bloggerskan för både det ena o andra som hon minsann ska anmäls till polisen osv.. förtal och ofredande (trakasserier) var det visst. Dock kan jag som utåtstående grubblande inte se att det skulle kunna gå att anmäla bloggerskan på nåt sätt.
Vidare diskuteras det om varför hon blev mobbad... och det tar inte många inlägg innan kommentarskan själv går in på ett mobbing-spår mot bloggaren... Igen! Efter 3 år!
Det är med nedlåtande kommentarer i stil med: Det är inte konstigt att du inte har några vänner! Inte konstigt alla lämnade dig! Tur vi övertalade henne att inte umgås med dig! Du är sjuk o har varit sen du föddes.. Du kan inte hantera att din vän lämnade dig osv osv... (Nun är jag väldigt förmildrande i min beskrivning...)

Vad ÄR det med folk? Växer man inte upp nån gång??? Lär man sig inte? FATTAR man inte vad man själv säger eller vad handlar det om???

I en annan blogg, som skrivs av en svårt anorektisk tjej... så får hon kommentaren "Hej Fetto!" av en anonym som kallar sig Love Bones. Ett par blogginlägg hade hon lagt upp en bild på när de var ute den dagen (eller dagen innan). Huvudet bortblurrat, då hon vill va lite anonym.
HUR kan man ens komma på att skriva en sån kommentar??? Tjejen är på G att läggas in för sin anorexi för 17! Hon skriver mkt om sitt mående i bloggen samt den totala avsaknaden av kontroll i sjukdomen.
Hon HAR redan uselt självförtroende.
I läget hon är skulle jag absolut inte ens säga det i rå-fyllan på skämt! Inte en möjlighet! (jag säger f.ö inte sånt alls, men ni fattar vinken)
Klart som fan att hon inte stoppar i sig mer mat idag (för att behålla). Klart som fan att hon gråter.

Nej, jag fattar verkligen inte. Vad är egentligen meningen med att vara elak? Att säga saker bara för att.
Jag mår ärligt talat illa när jag ser dessa anonyma fega kräk förstöra för en annan människa. Utstuderat eller ej. Man får fan faktiskt ha vett i skallen!

Har ni fått liknande kommentarer? Hur har ni reagerat? Och om inte... hur tror ni att ni SKULLE ha reagerat???

2 kommentarer:

  1. Jag spårade upp hans IP adress bara för att se var i stockholm han bor. Han ska bo rätt när kungsholmen. Enligt hans IP adress ska han använda Com Hem. Vi gick in på com hems hemsida och såg att man kan anmäla IP adresser. Vi ska nog göra det. Han förstörde hela min kväll. Jag åt "tyvärr" en banan för ett tag sedan. Den ångrar jag något enormt nu. Men jag åt det för att om jag hamnar på sjukhus så har han vunnit.

    Bra inlägg! <3

    SvaraRadera
  2. det är bara så jävla idiotsikt =S

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!