7 maj 2010

Painkillers? Ja tack Dr Pain

Mitt på dagen ringde jag min Dr Pain. Hade tur att han svarade, det är svårt att få tag på honom.
Det visade sig att han försökt ringa mig ett par gånger, men på mitt gamla mobilnummer.
Jag fick iallafall lite Ardinex utskrivna så kroppen kan slappna av från en del av smärtan iallafall. Har tid där på måndag,så det blir mer snack då.

Älsklingen jobbade bara till 12, så vi har tagit det lugnt. Sett Shutter Island bla...Bra film. Skulle nog vilja se den igen då man vet slutet av filmen. Ska inte avslöja så mkt föresten hehehe...
Det var iallafall skönt att jag kunde lätta lite på smärtan under tiden.
Dock tillhör Ardinex en av de läkemedel som har fler än de biverkningar som står på bipacksedeln.
Äter man nämligen en viss kategori av smärtstillande, kan de efter en längre tids användning ge förvärrad smärta i längden. Tyvärr har jag erfarenhet av detta... trots att det bara sker i vissa fall.
Åt Tradolan var dag under ca 3 månader för nåt år sen och såklart visade det sig att jag var en av de som får just den effekten... och det går inte heller över.

Nu blir det att krypa ner i sängen.
Varit ovanligt LITE vid datorn idag faktiskt... rastlös som attan. Antar att det blir så när kroppen fattar att smärtan är betydligt mindre...

Sleep tight ;)

1 kommentar:

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!