19 april 2010

Vissa ställen.

Av Dr Pain fick jag 2 sprutor idag. Denna gången blev det rakt in i nacken. Ungefär där man känner att ryggraden slutar, och kraniet börjar.
När han satte dom rakt in i nerverna där, så var det solklart: Det är exakt där min huvudvärk/nack och ryggvärk har sitt centrum. Precis Just Där.
Oj vad ont det gjorde... Har inte fått sprutor där innan, och det var och är en mindre trevlig upplevelse...

Det finns vissa ställen jag fasar mer än andra, för att få sprutor i. Än så länge har det varit bara knäna, eftersom det gör på nåt sätt att jag omöjligt klarar av att användå nån muskel runt knäna, då det känns som knät går av.
Nu finns det alltså ännu ett ställe... och ja, det är ju i nacken.

Det känns som nån ger ett enormt hårt karate-slag rätt i nacken. Så att man knappt kan hålla upp huvudet. Samtidigt som varenda liten milimeter av skallens baksida samt tinningarna, är fyllt av en brännande smärta och extrem känslighet. Detta samtidigt som det finns en illusion om att man har nackspärr...fast man inte har det.

När jag får mmina sprutor, så är den första effekten förlamning. Ingen känsel eller kraft eller funktion i det behandlade stället på mellan 5 och 15 timmar.
Efter det kommer extrem smärta för att nerverna har retats med sprutorna. Det brukar sitta i max 2 dagar.
Sen... Sen kommer den önskade effekten.

Den där förlamande perioden brukar jag tycka är vansinnigt skön, eftersom det är enda gången jag verkligen är helt smärtfri på ett område. Struntsamma just då, att jag inte kan använda delen. Huvudsaken är att jag slipper smärtan.
Eftersom jag vanligen får ett mer långtidsverkande bedövningsmedel som heter Naror, istället för det vanliga Xylocainet, så är den bedövande känslan ganska lång.

Idag fick jag inte Narop. Eftersom det var ett nytt ställe, började han med att ge Xylocain första ggn istället.
Tyvärr blev det en kraftigt förkkortad bedövad effekkt. Knappt en timme senare så har jag all känsel tillbaka... och mer därtill.

Dr Pain konstatterade att jag var ovanligt extremt spänd i musklerna i nacken. Pga detta ligger nerverna i kläm, och därför har jag alltid så himla ont. Han sa att vi ska ha lite exra koll på nacken ett tag, så att vi verkligen kan bli av med den där spänningen och därmed smärtan.
Det innebär asså att det blir fler ggr med sprutor i nacken...

Han passade dessutom på att knäcka rätt en kota i korsryggen som jag tp aldrig lyckas få på plats själv. Det gör att ischias-nerven spökar när kotan e fel.
Herre Gud vvad skönt det var att få tillbax den på rätt plats!

Tjingeling! Det blir sängen större delen av dagen, men jag kommer kolla in till er iallafall såklart!

See ya!

2 kommentarer:

  1. Jag ryser när jag läser! AAAJ! Sprutor är bland det värsta jag vet... Pain! Hoppas de har önskad effekt snart.

    Kram du fina!

    SvaraRadera
  2. Usch det låter hemsk att få i nacken. Skönt att det släpper senare.

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!