18 april 2010

Gaaaahhhh!!!!

SÅKLART!!!
Suck! Så j***a typiskt!

Med extreeeem noggrannhet (den stavningen såg konstig ut...?) har jag suttit ett bra tag med mitt syende. Och et har belönat sig! Det ser riktigt riktigt bra ut. Nästan proffsigt.
Men vad händer???

Jag e på slutspurten... det lättaste... och ser verkligen fram emot att bli klar, då energin börjar sina.
Men längre kommer jag inte.
Maskin-jäveln bestämmer sig SÅKLART för att trassla in sig på det mest knepiga vis. Allt stannar. Går inte fram, inte bak, ingenting. Inte för hand, med våld eller ström.
Öppnar luckan till undertråden. Trassel. Drar ut massa tråd.. försöker igen... Nope. Fast. Stilla. Låst som faaan.
Fram med pincett och sprättaren. Försöker få fatt i sista lilla trådbiten. Sitter som berget (ja, själva spolen e ju såklart ute för länge sen, men nån ynka centimeter sytråd sitter kvar). Ser inget. Pillrar lite där inne i apparaten... får fram liten stump tråd, och tar fatt i den. Näää då. Icke. Istället är det bara 1/4 av biten som slits loss. Det andra sitter kvar minsann. Igen...lite tråd.. pincett... Nä, inte det inte.
Igen...
Igen...
Nu ser jag inget alls. Mitt finfina jobb jag slängt ner timmar på, sitter fast i maskinen med nålen i sig. Såklart i ett läge där inte nålen går att skruva bort.

Nu skiter jag i det. Väntar tills älsklingen kommer hem. Han får hjälpa mig. Antar att det blir fram med skruvmejsel etc och montera isär lite. Dock är jag skraj för just det... för tänk om den inte går igång sen då?

Mår illa ännu. Ligger i soffan nu och kämpar mot att spy. Fönstret öppet för friskluft.

Fy fan vad allt e ROLIGT just nu!!!

3 kommentarer:

  1. Så där slutar alltid mina försök att sy, så jag har gett upp...Så förlåt, men jag kunde inte låta bli och garva lite :) förlåt, förlåt ;)

    SvaraRadera
  2. oj, detta händre mig nästan varje gång, ett sy projekt är nästan slutfört, då f*n ska tråden fastna i maskinen och man sitter och kastar grodor på sk*ten! hmmm... sen ligger det där lilla som är kvar i en lådan lagom länge, tillräckligt för att man tappat orken att slutföra det :P

    Men hur gick det sen då? lyckades du/ni fixa det? kram!

    SvaraRadera
  3. Typiskt att maskinen ska börja krångla, varför skulle nånting gå smärtfritt här i livet?!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!