28 mars 2010

Klar

Köttgrytan tog sin stund att fixa men nu e den klar. Blev en heldel, så det va bra.
Kött, lök, morötter, palsternacka, Stora vita börnor, kidneybönor,vitlök, kokosmjölk, buljong, lite sesamolja och lite lättcremefresh... Käkade nyss och de var kanon :)
När vi bodde i Sri Lanka 94-95, lärde mamma sig en del om annorlunda kryddningar. Mamma har alltid gillat laga mat, och jag har väl fått det efter henne. Har lätt för det. Slänger ihop lite hursomhelst och det blir kanon. Inga kokböcker här inte :)
Iallafall... mamma började laga mat med den kryddningen, och nu gör även jag det.
Ingefära, kanel och kardemumma... lite koriander går oxå bra att ha i. Blandningen gör att det inte smakar nåt karaktäristiskt av vardera krydda. Istället kommer en god asiatisk/indisk smak fram.

Ja, där fick ni veta det hehe...

Imorrn är det full rulle... Ska både till Dr Pain (smärtkliniken) och Uppföljningssamtal med min gamla terapeut.

Älsklingen jobbar...

Nä, en vila på maten, sen fixa klart naglarna...

2 kommentarer:

  1. haha, va roligt att nån bryr sig :D nu är hon ju hemma iaf, har knappt tid att blogga nu för att jag vill vara så mkt med henne :D ska nog sätta in en massa bilder nån dag ^^ Kram!

    SvaraRadera
  2. Inspirerande! Här blir det mest mackor...

    Tack vännen, för dina ord. Lösen är som förut...

    KRAM!

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!