18 mars 2010

2day is da shit!

Morrn... typ.
Ingen vidare sömn inatt, vridit o vänt mig. När pengarna kommer imorrn ska jag shoppa på apoteket. Jag har Circadin där.. men den kostar såklart att köpa. Circadin är endepot tablett som innehåller Melatonin. (Melatonin är det vi normalt har i kroppen och som reglerar dygnsrytmen) Jag har inte så himla fungerande melatonin i kroppen... Finns flera orsaker till det... alla de extrema mängder läkemedel jag varit tvungen att käka, samt att det är vanligt att man ger det för att sova på om man misstänker adhd.


Ja, till rubriken:
2day is da shit!
Ja, för det blir läkaren på psyk idag... centralstimulerande medicin eller inte står på schemat...

Känner en flashback... Efter ett bra tag med bara två olika mediciner (åh vad skönt! Bara 2!) så är jag uppe i 6 olika igen. + b-vitamininjektioerna då och då smärtstlillande samt nervblockader med Narop... Ugghhhh...
  • Cymbalta (dagligen)
  • Reductil (dagligen)
  • Folacin (dagligen)
  • Seroquel (dagligen)
  • Omeprazol (dagligen)
  • Propavan (dagligen)
  • Atarax v.b (sällan)
  • B-vitamin-injektioner (varannan vecka)
  • Narop injektioner i nerverna (ca 1 gång/månaden)
  • Ibland Ardinex (painkillers) (skrics ut med ganska långa intervall)

Jaja, jag står la ut.
Funderar på om m an ska lägga upp min enorma lista på läkemedel de senaste 10 åren här? Hmmmm....

6 kommentarer:

  1. Du käkar en del ...hur mår magen av allt?

    Tack för kommentar om Lyrica, det är alltid skönt med nån som har erfarenhet. Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen tack... tyvärr så retar sig folk på allt man skriver snart. De känner väl igen sig och känner sig träffade och tar åt sig... men de är deras problem inte mitt.

    Hoppas du har en bra dag... kram på dig //tess

    SvaraRadera
  3. tack gumman, det betyder mkt för mej att du bryr dej o orkar kommentera :) kram <3

    SvaraRadera
  4. KRAM, hoppas dagen gått bra!

    SvaraRadera
  5. HEjsan!
    hamnade här av en slump när jag googlade.
    Det är så att jag äter cymbalta och funderar på att börja ta Reductil men har hört,läst att det är farligt att blanda antidepressiva med reductil.
    Ser att du tar båda,hur har det funkat för dig? några biverkningar eller annat?

    mvh

    SvaraRadera
  6. Själv har jag varit väldigt skeptisk till att göra min kropp till ett kemiskt laboratorium. Dock har jag tvingats äta lite Propavan, 1/4 ibland, i nödfall 1/2, sällan en hel, oftast ingen. Ändå har jag fått diagnosen polyneuropati. När jag tittar på biverkningarna av Propavan ser det ut som om den skulle kunna vara boven i dramat. Några andra mediciner kan jag inte skylla på. Om du vill kan du kommentera till
    bengtsh@live.se

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!