13 februari 2010

Theralen

Hämtade ut en burk Theralen igår. Japp, ni läste rätt : burk. Inte flaska.
Fick ett recept för länge sen, när jag skrevs ut från avgiftningen i somras. Jag frågade varför jag inte fick droppar istället, men då säger läkaren att de inte fick skriva ut det... bara i piller-form.

Ja, jag tycker att det borde va tvärtom. Dom skriver inte ut flytande till folk som avgiftats förmodligen för att det skulle va för lätt att dricka?
Ja men hur smart är det då att skriva ut tabletter till tablettmissbrukare? Ni som haft Theralentabletter vet att de är mycket svagare. Det krävs 8st för att komma upp i 1ml flytande.
När jag tidigare haft Theralendroppar, har jag haft mellan 2 och 4 ml vid behov... Det är 16-32 tabletter!
Ja det känns ju sååååå kul att peta i sig en hel näve tabletter! Wiiiihoooo! (NOT!)

Det är en av anledningarna till att jag inte hämtat ut dom förrän nu. Jag gillar inte att få den påminnelsen... Påminnelsen om att slänga i mig nävar med tabletter. Det känns som jag gör en intox, fast jag inte gör det.

Ja, och sen e ju tabletterna... rosa. Ill-rosa... neon-rosa... Wiiihooo igen! (NOT!)

Jaja, 24 små neonrosa piller guppar nu i min mage. Helt ofarligt, men det känns inte alls bra.

Jag har intoxat med Theralen innan. Det va så jävla idiotiskt... Jag ville inte dö, men jag ville slippa allt för ett tag. I desperation tog jag ett gäng tabletter (minns ej vad det var), blev sen rädd att det va för många o att jag skulle antingen bli typ förlamad eller dö. Då drog jag till sjukan. Väl där va det visst inte så farligt eller nåt, och jag hade en hel flaska Theralen i väskan... In på toa, klunkade i mig hela (fy fan va vidrigt! Ni som smakat vet att det är vidrigt även när man spär ut den... detta va RENT). Kom ut igen... efter ganska kort stund sluddrade jag. Flytande Theralen är så starkt att det bedövar tungan i dom mängderna. Dom frågade vad jag gjort, och erkände.
Jaha. Då va det ju bara att magpumpas...
So what... life´s shit anyway typ.
Ner med slangen i magen... nähä... den kom visst i luftstrupen istället... ner igen... och igen... och igen igen igen.... Av nån anledning gick det inte.
Dom gav upp, jag blev snurrigare o snurrigare... dom kom med kräkmedel... inget hände. Mer kräkmedel.. inget hände ändå...

Dom började bli lite oroliga och tillslut va jag så less på allt att jag sa att jag stoppar fingrarna i halsen. Då kom det såklart upp...
Är man läkemedelstolerant så är man... men de trodde nog inte man kunde va det t o m mot kräkmedel, men jodå! Mezza kan...
Suck.
Ja, jag stannade kvar över natten o va rätt väck ändå. Det hann ju gå in en del i blodet iallafall.

Detta va så vansinnigt vidrigt... Theralensmaken när jag drack, när jag spydde, när jag va klar, och flera dagar efter...
Och ändå gjorde jag samma sak en gång till.
Riktigt stört, idiotiskt, puckat...

Men som sagt... det va inte för att ta livet av mig... det behövs andra saker då. Det var för att döva verkligheten som jag inte stod ut med.

Jag kunde inte ta Theralen på flera år efter det... smaken fick det att vända sig i magen... inte så konstigt ju.

1 kommentar:

  1. Nu hänger jag inte med. Har du gjort det nu eller var det länge sen?

    SvaraRadera

Skriv en kommentar! Jag blir så himla glad då! Tack!!!